Gjeldende betingelser

Priser, bestilling og betaling

Priser og gebyrer
Alle våre priser er oppgitt inklusive merverdiavgift (mva). Det påløper ingen ekstra gebyrer utover varens pris og frakt som er oppgitt i selve ordren.

Bestilling
I utgangspunktet er det kun bestillinger levert til adresser i Norge som aksepteres (ta kontakt med oss hvis du ønsker levering utenfor Norge). Du vil motta en ordrebekreftelse til din e-post adresse når ordren registreres. I tillegg vil du motta en sendingbekreftelse med pakkesporing når varene sendes ut fra vårt lager.

Betaling
Du velger betalingsmåte i kassen. Du kan velge mellom forskuddsbetaling (innbetaling til vår nettbank), postoppkrav eller betaling med kredittkort. Uansett hvilken betalingsmåte du velger, vil det ikke påløpe noen ekstra kostnader.
Merk! Ved større ordrer, dvs mer enn kr 20.000, vil det ikke alltid være mulig å betale med postoppkrav på grunn av transportløsningen. Vi vil i så fall ta kontakt med deg.

Rabatter
Våre produkter er allerede priset så lavt som overhodet mulig. Vi synes ikke at det er rettferdig at våre gjennomsnittskunder - det vil si de aller fleste - skal måtte betale en høyere pris for at en håndfull store kunder skal nyte godt av rabatterte priser.
Vi kan derfor ikke tilby rabatter uansett hvor stor ordren er.

Angrerett og reklamasjon

Full retur- og angrerett
I henhold til angrerettloven, kan alle varer kjøpt hos oss returneres innen 14 dager etter mottakelse. Du vil få refundert alt du har betalt til oss, det eneste du selv må betale er returporto. Du kan lese mer om dine rettigheter og plikter i forhold til angrerettloven i vårt returskjema.

Kostnader ved retur av varer
Du må selv besørge returen av varene til oss, men du bestemmer selv hvordan dette gjøres. Du kan for eksempel selv levere direkte til vårt lager i Sandefjord, eller du kan sende varene med Posten. Hvis du bruker Posten, må du regne med at returfrakten koster anslagsvis 40 kr pr kvadratmeter flis.

Fremgangsmåte ved retur
Det er veldig viktig at du tar kontakt med oss i forkant dersom du ønsker å benytte deg av angreretten din. Ta kontakt via e-post, telefon eller bruk dette angrerettskjemaet.

Garanti/reklamasjon
Vi følger forbrukerkjøpsloven. Ta kontakt via e-post eller telefon hvis du ønsker å reklamere på varer kjøpt hos oss.

Frakt, levering og uavhentede pakker

Frakt
Varene blir normalt sendt med Posten. Med unntak for mindre bestillinger, er levering hjemme på døren hos deg da inkludert i prisen. Posten vil ta kontakt med deg for å avtale tidspunkt når pakken er klar til utkjøring.

Posten tilbyr dessverre ikke utkjøring av pakker sendt i postoppkrav.
Mindre pakker som ikke leveres på døren, må hentes på ditt lokale postkontor/Post i butikk.


Fraktkostnaden er subsidiert av oss, du betaler kun kr 1 i frakt pr vare, noe som betyr at vi betaler minst halvparten av den reelle kostnaden.
Merk! Ved gjentatte bestillinger med totalverdi lavere enn kr 200, forbeholder vi oss retten til å kunne kreve at du betaler den faktiske fraktprisen. I så fall vil vi gi deg beskjed før vi sender ut varene, og du vil også få muligheten til å kansellere ordren.


Hente varene selv
Selv om frakten ut fra oss er sterkt subsidiert, er det fullt mulig å spare noen ekstra kroner ved å hente varene selv. Frakten bortfaller da naturligvis. Opplys "hente selv" i bestillingens merknadsfelt.

Leveringstid
Normalt vil varene sendes fra oss samme dag eller dagen etter at bestillingen er mottatt. Hvis det av bemanningshensyn ikke er mulig å sende ut varene innen 3 dager etter mottatt bestilling, vil vi gi beskjed om dette når ordren mottas. Du vil da stå fritt til å kanselere ordren om ønskelig.

Uavhentede pakker
Pakker sendt til deg og som ikke hentes innen tidsfristen eller nektes mottatt eller som kommer i retur til oss av andre årsaker som ikke skyldes vår feil - faktureres for utgifter vi har hatt i saken. Dette for å dekke fraktomkostninger tur/retur, pakkeomkostninger og andre kostnader som har påløpt.
Så lenge du forholder deg passiv til leveringen, vil du heller ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven.
Omkostningsgebyret er for tiden kr 150,- inkl mva, pluss fraktomkostninger tur/retur.
Hvis du vet at du ikke kan eller vil motta pakken, ta heller kontakt med oss snarest mulig slik at vi kan prøve å unngå å havne i denne situasjonen.

Takk for at du handler hos oss.

Tilbake
Back to top